خانه سورس اندروید
معماری-اندروید
شناسه پست: 1870
بازدید: 418

معماری اندروید

معماری android یا پشته نرم افزار اندروید به پنج قسمت دسته بندی می شود:

  • هسته لینوکس
  • کتابخانه های بومی (میان افزار)
  • Android Runtime
  • چارچوب برنامه
  • برنامه های کاربردی

بیایید ابتدا معماری android را ببینیم.

1) هسته لینوکس

این قلب معماری اندروید است که در ریشه معماری اندروید وجود دارد. هسته لینوکس مسئول درایورهای دستگاه ، مدیریت نیرو ، مدیریت حافظه ، مدیریت دستگاه و دسترسی به منابع است.


2) کتابخانه های بومی

در بالای هسته linux ، کتابخانه های بومی مانند WebKit ، OpenGL ، FreeType ، SQLite ، Media ، کتابخانه C زمان اجرا (libc) و غیره وجود دارد.

کتابخانه WebKit مسئول پشتیبانی مرورگر ، SQLite برای پایگاه داده ، FreeType برای پشتیبانی از فونت ، رسانه برای پخش و ضبط قالب های صوتی و تصویری است.


3) Android Runtime

در زمان اجرای آندروید ، کتابخانه های اصلی و DVM (ماشین مجازی Dalvik) وجود دارد که وظیفه اجرای برنامه اندروید را بر عهده دارد. DVM مانند JVM است اما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. مصرف حافظه کمتری دارد و عملکرد سریع را نیز فراهم می کند.


4) Android Framework

در بالای کتابخانه های بومی و زمان اجرای آندروید ، چارچوب android وجود دارد. چارچوب Android شامل API های Android مانند UI (رابط کاربری) ، تلفن ، منابع ، مکان ها ، ارائه دهندگان محتوا (داده ها) و مدیران بسته است. این کلاس ها و رابط های زیادی برای توسعه برنامه های آندروید فراهم می کند.


5) برنامه ها

در بالای چارچوب اندروید ، برنامه هایی وجود دارد. همه برنامه ها مانند خانه ، مخاطب ، تنظیمات ، بازی ها ، مرورگرها از فریمورک android استفاده می کنند که از زمان اجرا و کتابخانه های android استفاده می کند. زمان اجرای Android و کتابخانه های بومی از Linux استفاده می کنند.

نویسنده

رهام راد  
دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار - برنامه نویس اندروید - طراح صفحات وب